Tko profitira od našeg nezadovoljstva sobom?

Imperativ savršenog tijela- tko profitira od našeg nezadovoljstva sobom? 

Ne premršava, ne prepunija, ne preniska, ali opet ne previsoka, duga sjajna kosa, puna usta, velike oči, savršen ten, velike grudi i stražnjica, ne previše mišićava, a pak ne ni premalo mišićava. To su neki od današnjih standarda koji su nametnuti ženama i uvjetuju ih kako bi trebale izgledati da se osjećaju poželjnima i važnima. Kako to popraviti? Naravno kupnjom tisuće i tisuće kozmetičkih proizvoda, plaćanjem privatnih trenera i teretane, plastičnih operacija  itd. Vjerojatno ste primijetili kako je zapravo glavno obilježje svih navedenih stvari kupnja i novac. Tvrtke zarađuju nevjerojatnu sumu novca prodajom proizvoda za uljepšavanje. Kako su uopće kreirali potrebu žena za uljepšavanjem?

Prvo, odabrali su žene koje se uklapaju u njihov standard, našminkali ih, istrenirali i reklamirali kao  ‘uobičajeno’. Tako su praktički natjerali žene da se osjećaju nepoželjnima.

Drugo, svaki otklon od nametnute norme oštro je kritiziran u medijima te u komentarima na društvenim mrežama. Nastoje poniziti žene temeljem njihovog fizičkog izgleda te im ponudit savršeno skupo rješenje za njihove ‘mane’. Time su od malih nogu djevojčice izložene kritici društva i lošim uzorima, čime započinju i samokritiku koja će ih pratiti često cijeli život.

Čak ni muškarci ni dječaci nisu pošteđeni nametnutih normi. Izrazito mišićavo tijelo, savršena brada, visina i meka kosa  stvaraju brojne komplekse. Kod muškaraca se to najčešće manifestira putem ovisnosti o vježbanju, preparatima za dobivanje mišićne mase i steroida koji znatno narušavaju zdravlje.

Dok se mi 'obični' ljudi trudimo dostići nerealne standarde, vlasnici firmi i dizajnerskih kuća uživaju u svojemu bogatstvu i potpunom hedonizmu.

Važno je prihvatiti sebe i svojim se primjerom boriti protiv štetnih i nerealnih standarda nametnutih od strane medija i marketinga.

Autor: Lucija P.Š.

Volonterka Centra BEA

 

 

Izvori:

https://www.kaspersky.com/blog/international-womens-day-scam-2024/50745/

https://scholars.unh.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1085&context=honors

https://rowman.com/ISBN/9781538138052/Made-Up-How-the-Beauty-Industry-Manipulates-Consumers-Preys-on-Womens-Insecurities-and-Promotes-Unattainable-Beauty-Standards

https://sites.manchester.ac.uk/global-social-challenges/2022/07/16/the-price-of-beauty-corporations-influence-on-womens-identity-and-practices/