Dvodnevna edukacija za stručne suradnike u školama i zainteresiranu stručnu javnost: Kako komunicirati s djecom i mladima oboljelima od poremećaja hranjenja?
Uloga škole u prevenciji, smanjenju rizika i pružanju podrške pri oporavku učenika/ učenica oboljelih od anoreksije, bulimije i poremećaja prejedanja.
Online edukacija.
Datum održavanja: četvrtak 3.4. i petak 4.4.2025. od 10 do 12 h.
Cijena: 180 eur
Predavačica je dr.sc. Jelena Balabanić Mavrović, savjetodavna terapeutkinja specijalizirana za poremećaje hranjenja u Centru za poremećaje hranjenja BEA.
Polaznici će dobiti potvrdu o sudjelovanju na online tečaju koji mogu priložiti za bodovanje Hrvatskoj komori psihoterapeuta, te ostalim strukovnim udruženjima.
Edukacija se održava putem platforme zoom.
Očekivani ishodi:
· Uočavanje štetnih načina komunikacije koji povećavaju rizik za razvoj poremećaja hranjenja
· Prepoznavanje početnih simptoma poremećaja hranjenja kod djece i mladih
· Stvaranje neutralne / podržavajuće okoline u školskom okruženju za osobu koja se oporavlja od poremećaja hranjenja
· Kako komunicirati: što reći a što svakako izbjegavati u razgovoru s oboljelom učenicom/ulenikom?
Moguće je izdavanje e-računa za ustanove.
Program prevencije poremećaja hranjenja "Tko je to u ogledalu?" za srednje škole/ prilagodba za više razrede osnovnih škola
( za djevojke i mladiće - odvojeni programi)
Travanj 2024: edukacija Centra BEA za stručne suradnike u srednjim školama (prilagodba za više razrede OŠ) i ustanovama javnog zdravstva- prevencija poremećaja hranjenja.
Centar za poremećaje hranjenja BEA poziva sve zainteresirane na edukaciju za stručne suradnike u školama (psihologe, pedagoge, socijalne pedagoge), profesore te djelatnike javnozdravstvenih ustanova koji žele provoditi program prevencije poremećaja hranjenja.
Edukacija traje 4 dana – od utorka do petka 9.do 12.4.2024. Iskaz interesa i rezervacija odvija se putem maila info@centarbea.hr
Nastava traje od 10 do 13 i od 14.30 do 18 h tijekom 4 dana. Provodit će se u Centru za poremećaje hranjenja BEA, Ilica 106a, Zagreb.
Više saznajte na https://centarbea.hr/node/392
Provođenje programa prevencije poremećaja hranjenja „Tko je to u ogledalu?“ omogućili su Ministarstvo zdravlja RH, Gradski ured za zdravstvo i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, te Odjel za zdravstvo Primoprsko-goranske županije.
Ured za zdravstvo Grada Zagreba Ministarstvo zdravstva RH
Gradski ured za obrazovanje i kulturu Odjel za zdravstvo PGŽ
Nastavni zavod za javno zdravstvo
"Dr.Andrija Štampar"
Program prevencije poremećaja hranjenja za djevojke „Tko je to u ogledalu?“
Glavne aktivnosti:
- Radionice za učenice srednjih škola grada Zagreba
- Edukacija za profesore i stručne suradnike u školama
- Radionice medijske pismenosti za studente/studentice
- Volonterske akcije
Projekt „Tko je to u ogledalu?“ je projekt prevencije poremećaja hranjenja - anoreksije, bulimije i nespecifičnog poremećaja hranjenja – namijenjen učenicama srednjih škola grada Zagreba, autorice mr.sc.Jelene Balabanić Mavrović. Razredi uključeni u projekt sudjeluju u 10 radionica u nizu. Do sada je u projekt uključeno preko 1.500 srednjoškolki. Škole koje su sudjelovale u projektu (2009-2015): I gimnazija, VII gimnazija, IX gimnazija, X gimnazija, XVIII gimnazija, Klasična gimnazija, Gimnazija Lucijana Vranjanina, Gornjogradska gimnazija, Prva ekonomska škola, Centar za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj, Srednja ekonomska škola i Gimnazija Vrbovec, XV.gimnazija - MIOC, Srednja škola za medicinske sestre (Mlinarska).
RADIONICE „Tko je to u ogledalu?“- obrađuju sadržaje koji se tiču oblikovanja ženskog identiteta, stjecanja samopouzdanja, razbijanja medijskih stereotipa o ženskoj ljepoti, poboljšanja prehrambenih navika, razvijanja pozitivnog odnosa prema svome tijelu i dr. Projekt je predstavljen na Kongresu Društva za prevencijska istraživanja u Lisabonu, prosinac 2011, te na Kongresima preventivne medicine u RH 2010 i 2014 i na II.Kongresu mentalnog zdravlja djece i mladih RH 2018 .
ISTRAŽIVANJE REZULTATA – pokazalo je visoku učinkovitost programa „Tko je to u ogledalu?“. Polaznice nakon sudjelovanja u radionicama imaju u statistički značajnoj mjeri više samopouzdanje, pridaju manje važnosti mršavosti za kvalitetan život te značajno manje upražnjavaju ponašanja rizična za razvoj poremećaja prehrane (samoizazvano povraćanje, zloupotreba laksativa, držanje drastičnih dijeta, opsesivno vježbanje, svakodnevno vaganje).
Pozitivne poruke na ogledalima u javnim prostorima - volonterska akcija unutar programa prevencije "Tko je to u ogledalu?". Pogled u ogledalo kod mnogim djevojaka i mladih žena pokreće glas osuđivanja i kritike na račun vlastitog izgleda. Pozitivne poruke su tu da nas podsjete da smo jedinstvene i lijepe na svoj način.
Pssst. Utišaj negativne glasove u svojoj glavi. Prekrasna si. Lijepi ljudi zrače, savršeni samo poziraju. Umjesto mijenjanja sebe, promijeni svoju definiciju ljepote. Jedinstvena si i prekrasna. Prigrli svoje obline. Danas budi nježna i blaga prema sebi.
Volonterski projekt za osnaživanje učenica srednjih škola "Dozvola za nesavršenost"
Grupa volonterki okupljenih oko studentice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sare Peranić provodi psiho-edukacijske radionice u trajanju od 2 školska sata u srednjim školama grada Zagreba. Sara Peranić osmislila je radionicu usmjerenu osnaživanju djevojaka u srednjim školama, jačanju emocionalnog zdravlja, razvoju pozitivne slike o sebi te izgradnji kritičkog stava prema utjecaju medija ( razvoj medijske pismenosti) . Tijekom radionice djevojke dobivaju kartice koje su zapravo njihova ‘’Dozvola za nesavršenost’’, a koja im dozvoljava vlastitu definiciju lijepog te ih podsjeća kako savršenstvo iz medija ne postoji. Umjesto uzaludnog pokušaja dostizanja nerealnih ideala savršenih tijela prisutnih u medijima, projekt pomiče fokus na ljude, interese i vrline koji nas ispunjavaju.
Autorica: slikarica Toni Mažuranić
Program prevencije za osnovne škole "Baš je dobro biti JA!
U 2017. godini, Centar BEA je provodio programa rane prevencije poremećaja hranjenja “Baš je dobro biti JA” usmjerenog učenicama osmih razreda osnovnih škola kao rizičnoj skupini za razvoj poremećaja hranjenja. Djeca u dobi od 13 i 14 godina nalaze se u riziku od razvoja poremećaja hranjenja koji sve više zahvaća mlađu dob s obzirom na utjecaj medija i na trend dijeta koje se promoviraju u društvu. Autorice programa su: mag.psih.Ivana Vrbat, mag.soc.ped Ivana Kurtov i mr.sc.Jelena Balabanić Mavrović
Učenice uključene u progrem prolaze ciklus od 6 interaktivnih radionica koje obrađuju teme poput osnaživanja samopoštovanja i zdravog odnosa prema prehrani i svom tijelu te razvoja kritičkog odnosa prema sadržajima u medijima. U okviru projekta provedeno je psihoedukativno predavanje za nastavnike i stručne suradnike u odgojno-obrazovnim ustanovama u svrhu poticanja ranog otkrivanja simptoma poremećaja hranjenja u adolescentnoj populaciji.
U školskoj godini 2017/18. u programu su sudjelovale škole: OŠ Matka Laginje, OŠ Rudeš i OŠ Sesvete.
Provođenje programa "Baš je dobro biti JA" omogućili su Gradski ured za zdravstvo i Gradski ured za socijalnu zaštitu.
Program Prevencija poremećaja hranjenja za mladiće- učenike srednjih škola
Srednje škole u kojima je proveden pilot projekt - radionice prevencije poremećaja hranjenja za mladiće u 2016.godini: XV.gimnazija ( šk.god 2015/2016) i Športska gimnazija, Zagreb ( šk.god.2016/2017).
PREDAVANJA O MEDIJSKOJ PISMENOSTI - ŽENSKO TIJELO U MEDIJIMA za studente/studentice
Dr. sc. Marija Geiger Zeman je diplomirala, magistrirala i doktorirala sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Zaposlena je na Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar u Zagrebu. Bavi se tematikom starenja, rodnim pitanjima i (eko)feminističkim teorijama te socio-kulturnim aspektima održivosti. Svoj istraživački rad bazira na kvalitativnoj metodologiji. Dobitnica je Godišnje državne nagrade za znanost za 2009. godinu (područje društvenih znanosti).
Pozitivni primjeri razlčitih tipova ljepote u medijima:
model Jennie Runk http://www.youtube.com/watch?v=QEvVjNlJSY0
model Lizzie Miller http://www.youtube.com/watch?v=_pAkYPlqd_E